Kinect 2.0 – nowe możliwości

Jakiś czas temu do sieci trafiły dwa nowe materiały z Microsoft Research, które pokazują nam jak zmiany wprowadzone do nowej wersji urządzenia wpłynęły na jego funkcjonalność.

Kinect 2.0 to nowa, udoskonalona wersja kontrolera ruchowego Microsoftu, który zadebiutował na Xbox 360 w listopadzie 2010 roku. Sprzęt rozwinął ideę wylansowaną przez Nintendo Wii – sterowanie w grach ruchami ciała.

Kinect w wersji 2.0 zadebiutował wraz z premierą konsoli Xbox One – czyli 22 listopada 2013 roku. Jest zakupem opcjonalnym – konsola może działać bez niego, chociaż niektóre funkcje będą wówczas niedostępne. Możemy kupić Xboxa One w komplecie z Kinectem albo nabyć samą konsolę, a potem osobno sensor, jeśli zechcemy. Kinect 2.0 ma kamerę rejestrującą obraz w rozdzielczości 1080p, dzięki czemu może lepiej i precyzyjniej obserwować to, co dzieje się wokół.

Dodatkowe czujniki rejestrują podczerwień (ciepło) i analizują otoczenie w trzech wymiarach. Urządzenie pozwala na korygowanie punktu widzenia, poprzez przesuwanie kamery w górę lub dół. Dzięki temu łatwiej sprawić, żeby sensor nas dostrzegał. Przydaje się to szczególnie w mniejszych pokojach, gdzie stoimy blisko telewizora i konsoli.

Może Ci się również spodoba