Nowe SDK dla Kinecta

Microsoft wydał nową wersję bibliotek pozwalających programować sensor Kinect. Najnowsza wersja SDK została oznaczona numerem 1.5 i niesie ze sobą wiele udogodnień i nowości.
Nowości w Kinect SDK:

  • Skeletal tracking – tryb siedzący – w tym trybie programista ma możliwość programowego reagowania na zachowanie 10 części ciała (Joints).
  • Skeletal tracking – modyfikacje – ulepszone zostały algorytmy wykorzystywane w trybie śledzenia sylwetki. Zasoby komputera są teraz wykorzystywane w optymalny sposób.
  • Face Detection – rozpoznawanie twarzy i śledzenie mimiki.
  • Developer Toolkit – od teraz do SDK można dodatkowo zainstalować zestaw narzędzi i bibliotek, usprawniających tworzenie aplikacji opartych o naturalny interfejs użytkownika.
  • Kinect Studio – oprogramowanie ułatwiające testowanie aplikacji opartych o Kinect SDK, każdy kto do tej pory tworzył oprogramowanie oparte o KInect SDK wie jak uciążliwe potrafiło być niekiedy testowanie interfejsu.
  • Dodano nowe języki dla rozpoznawania mowy.

Dodatkowo bardzo ciekawie wygląda opcja avatara znana z konsoli XBox oraz jej przykładowa implementacja w oparciu o XNA. Nadal nie wiadomo niestety kiedy urządzenie Kinect for Windows będzie dostępne w Polsce.

Może Ci się również spodoba