Kinect SDK teraz z Kinect Fusion

Na niedawno zakończonej konferencji programistycznej Build 2012 Microsoft zaprezentował światu nowe narzędzie o nazwie Kinect Fusion, bardzo przyśpieszające tworzenie grafiki 3D. Dobra wiadomość jest taka, że Kinect Fusion stał się częścią pakietu Kinect for Windows SDK.

Kinect Fusion to oprogramowanie, a ściślej rozwiązanie, które może być wplecione w dowolną aplikację opracowywaną za pomocą zestawu Software Development Kit dla Kinecta. Fusion został opracowany przez naukowców pracujących w Microsoft Research Lab w brytyjskim Cambridge, którzy już od dłuższego czasu poszukiwali sposobu na przyśpieszenie procesu tworzenia grafiki 3D – chodziło zarówno o generowanie samych obiektów, jak i odwzorowanie środowiska. Kinect – najpopularniejszy chyba na świecie manipulator do gier, po raz kolejny okazał się urządzeniem przydatnym do zastosowań znacznie bardziej poważnych niż wymachiwanie rękoma przed telewizorem z podłączoną konsolą.

O tym, jak trudno jest zbudować dobrze wyglądający model 3D złożonego obiektu – np. ludzkiej postaci – wie każdy, kto chociaż raz próbował zmierzyć się z tym tematem. Dzięki Kinect Fusion możliwe przechwycenie obrazu rejestrowanego przez Kinecta, a następnie tworzenie – i to w czasie rzeczywistym – gotowych modeli. Proces budowy modelu obiektu 3D dzięki nowemu rozwiązaniu jest wręcz banalny, wystarczy wziąć działającego Kinecta w dłoń i przespacerować się dookoła przedmiotu, rzeczy, osoby itp., którą chcemy przekształcić w gotowy obiekt 3D. Poniższy film ilustruje działanie Kinect Fusion.

Może Ci się również spodoba